Josep, és un boix de 8 anys amb TEA. El nin acudeix a APFEM des de fa 2 anys i, actualment va quatre dies a la setmana on rep 2 sessions d'intervenció terapèutica individualitzada, 1 sessió d'intervenció amb la presència i col·laboració de la mare o germana i, 1 sessió de taller que comparteix amb la companyia d'altra nina TEA.
Setmana del 11-15.
Comença el meu primer contacte amb un boix TEA. És una sessió individual fonamentalment consta d'una rebuda a la sala d'espera del nin que acompanya la seva mare. A continuació, amb la tutora i jo és conduït cap a la sala, abans d'entrar ha de traure`s la jaqueta i penjar-la.
Una vegada dins la sala, s'inicia amb jocs per aconseguir tenir un contacte amb l'entorn. I, es prepara per realitzar la tasca presentada amb un horari visual. Mentre, la tutora m'explica de forma breu els objectius que van treballant-se com per exemple restablir la confiança del boix mitjançant el contacte corporal (tret característic dintre de l'associació). S'inicia una conducta disruptiva (llançament d'objecte) moment adient per indicar que ha de recollir-ho . Aquest fet de recollir ha necessitat que, la mà de la tutora es col·loque damunt la del nin. I sempre tenint en compte el perill de fer-se mal, el boix a ell mateix, el boix amb l'objecte a recollir i darrerament, el boix amb l'adult.
Altres coses observades són la necessitat, utilitat de les frases breus, les ordres directes i senzilles i, paraules com ESPERA, AYUDA.
Al finalitzar les sessions comentem allò que ha passat. Que l'àrea que més s'ha treballat és la comunicació sense oblidar les altres.
Setmana del 18-22.
Aquesta setmana comence a registrar les conductes disruptives mostrades per Josep a la graella, el model és :
I, cal enregistrar l'hora del fet. De la importància d'aquest registre es tractarà en una altra entrada.
Altre aspecte destacable és el canvi d'estratègia davant d'algunes conductes com per exemple per fer les tasques més depressa: iniciar-les els dos junts (boix-psicòloga) ajudant-se i finalitza ell tot sol; un canvi en la posició d'estar assegut; presentar-li un reforçador per ser acceptat, a continuació mostrar-li una tasca senzilla per realitzar i al finalitzar-la obtindrà de nou el reforçador.
Respecte l'aprenentatge de finalització d'una activitat anomenar SE ACABO, fet que li crea molta angoixa. Idò, és pot alleugerar iniciant SEEEE .. SE ACABO. Així fins ho digui de forma autònoma.
Aquesta setmana comence a registrar les conductes disruptives mostrades per Josep a la graella, el model és :
FECHA
|
CONTEXTO
(lugar/actividad)
|
ANTECEDENTE
(desencadenante)
|
CONDUCTA
(lo
que hace)
|
CONSECUENCIA
|
-juego
libre
-tarea
-comida
-baño
-sala
de espera
-llegada
-otros
|
-demanda
-dar
atención
-quitar
atención
-quitar
premio
-transición
-otros
|
-agresión
-gritar
-incumplimiento
-autoagresión
-deambular
-tirar
objetos
-vaciar
recipiente
-llorar
-otros
|
-seguir
la tarea
-contención
-ignorar
la conducta
-castigo
-otros
|
I, cal enregistrar l'hora del fet. De la importància d'aquest registre es tractarà en una altra entrada.
Altre aspecte destacable és el canvi d'estratègia davant d'algunes conductes com per exemple per fer les tasques més depressa: iniciar-les els dos junts (boix-psicòloga) ajudant-se i finalitza ell tot sol; un canvi en la posició d'estar assegut; presentar-li un reforçador per ser acceptat, a continuació mostrar-li una tasca senzilla per realitzar i al finalitzar-la obtindrà de nou el reforçador.
Respecte l'aprenentatge de finalització d'una activitat anomenar SE ACABO, fet que li crea molta angoixa. Idò, és pot alleugerar iniciant SEEEE .. SE ACABO. Així fins ho digui de forma autònoma.
Setmana del 24-28
Amb Josep és continua la mateixa estructura de la sessió d'intervenció terapèutica. I s'han enregistrat les conductes disruptives. També s'ha treballat la demanda d'AYUDA, GUARDAR, SE ACABO. Mitjançant la presentació d'objectes es treballa el SI o NO.
Amb Josep és continua la mateixa estructura de la sessió d'intervenció terapèutica. I s'han enregistrat les conductes disruptives. També s'ha treballat la demanda d'AYUDA, GUARDAR, SE ACABO. Mitjançant la presentació d'objectes es treballa el SI o NO.
No hay comentarios:
Publicar un comentario